رئیس جمهور: منتظر خبرهای خوش تأمین کاغذ باشید

1402/02/26-17:05

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح 26 اردیبهشت‌ماه در بازدید خود از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش ناشران کودک و نوجوان حضور پیدا کرد و با برخی از ناشران این بخش به گفت‌وگو پرداخت.

در این بازدید محمد‌مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند رئیس سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و علی رمضانی سخنگو و قائم‌مقام سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور داشتند.

رئیس‌جمهور از غرفه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، مهرستان، نسیم قلم، هوپا، نوبهار، مهد علم، موزون و مه‌دور در سالن ناشران کودک و نوجوان به عمل آورد و با غرفه‌داران گفتگو کرد.

«تأمین کاغذ با کیفیت و ارزان قیمت» از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مطالبات فعالان حوزه نشر بود که رئیس‌جمهور با تشریح اقدامات دولت در این زمینه، اعلام کرد با توجه به امکانات کشور و تدابیری که اندیشیده شده، ناشران به زودی خبرهای خوشی در این خصوص خواهند شنید.

رئیسی در این بازدید بر پرهیز از غلبه ترجمه بر تالیف در حوزه نشر تاکید کرد و گفت: همان‌طور که نسبت به تغذیه و سلامت جسمی کودکان و نوجوانان حساس هستیم، باید نسبت به سلامت فکری و اندیشه آنها نیز با حساسیت ویژه برنامه‌ریزی کنیم.      
     
رئیس جمهور، ادبیات کودک و نوجوان را یکی از قالب‌های مهم انتقال مفاهیم عالی دانست و بیان کرد: کیفیت چاپ و نشر آثار هم به اندازه محتوا مهم است تا کتاب‌ها برای کودکان و نوجوانان جاذبه داشته باشد.